איך מאפיינים נכון אתר אינטרנט?

אפיון הוא שלב מאוד חשוב בראשית פיתוחו של אתר אינטרנט המייצג את העסק ושירותיו לרוב חושבים שאפיון הוא שלב איסוף החומרים ולקוחות רבים מגיעים עם תיקיה עמוסה בתמונות וקבצי מלל מרובים מבלי לעשות סדר ולחשוב מה בכלל צריך או רוצים להציג באתר, מה אתר צריך לייצג

מסמך אפיון לבניית אתר הוא אחד מהשלבים החשובים ביותר לעיצוב ובניית אתרים ולשם כך צריך לשאול את השאלות הנכונות לדייק ולהבין את הצרכים הרצונות ותאום הציפיות.

מה הכללים לאפיון אתר ?

אין כללים לכתיבת מסמך אפיון אך יש בהחלט שאלות שחייבים לשאול על מנת שבונה ומעצב האתר יוכל לפעול בצורה הנכונה ביותר ולענות על הציפיות וגם על תמחור נכון של האתר.

אז איזה נושאים למשל צריכים לעלות במסמך האפיון? מהן השאלות והנושאים שחשובים באפיון אתר

1.  מטרת האתר והכרות עם המותג

נתחיל בלהגדיר את המטרה שלכבודה אנו מקימים אתר מה סוג האתר?
(חיזוק המותג, לספק אינפורמציה, הצגת תיק עבודות, קטלוגים, חנות ועוד…)

בנוסף נכיר את המותג, מי האנשים שפועלים בעסק, מהו החזון והערכים של המותג, נחליט מה השירותים שהאתר מציע? מה הקטגוריות שהאתר צפוי להכיל?ו גם נתאם אתכם ציפיות איך אתם רוצים שהאתר שלכם יראה ?

2. קהל היעד

השלב השני נבדוק מי הם לקוחות העסק? דיוק קהל היעד יכול מאוד להשפיע על עיצוב האתר וכל אחד מקהלי היעד נביאים התייחסות שונה בבניית האתר

למשל האם האתר פונה לעסקים? נשים? גברים? בני נוער? הורים לפעוטות / ילדים ? אולי למטיילים או לנשואים / רווקים?
בנוסף נבדוק האם האתר מיועד לקוחות שמכירים את בעל העסק או המותג?
אולי רק ללקוחות חדשים שמחפשים לקבל מידע לגבי העסק?
האם האתר מיועד ללקוחות חדשים למטרת שיווק וקידום לבניית רשימת תפוצה או הרשמה
או אתר רק למנויים?

3. מי הקולגות / מתחרים מובילים של העסק?

מכאן נצא למחקר שוק ונבדוק מי הם הקולגות שלכם ומהי התחרות הקיימת בשוק. וגם את החוזקות והחולשות שיש למתחרים שלהם ונדע להשתפר גם שם.

4. עיצוב האתר וחוויית המשתמש

האם האתר מכיל אלמנטים או תוספים מיוחדים כגון מערכות סליקה או דו לשוני? האם קיים מיתוג ? קו עיצובי ? בעידן הדיגיטלי של היום לבנות אתר זו כבר ממש אומנות המשלבת טעם אישי מול טרנדים עיצוביים.
חשוב היום בבניית האתר לבדוק האם יש גם מעצב שמעצב לפי הקו העיצובי שמוביל את העסק שלכם ומתאים את האתר לערכים שיש למותג שלכם.
בפגישת האפיון נעלה אתרים של קולגות או בכלל מתחומים אחרים ונציין מה אהבתם שם ומה לא אהבתם על מנת שהאתר יכיל את העיצוב שהכי משקף את העסק שלכם.
בסטודיו תקבלו תרשים מותאם אישית לאתר שלכם שישקף את הזרימה והחלוקה הרלוונטיות, פריסה לעמודי תוכן ומוצרים, אודות, תיקי עבודות, סל קניות ועוד… כך שהחווית של המשתמש תהייה קלה ותאפשר חוויה נוחה וזורמת, להתמצאות באתר.

5. אסטרטגיה שיווקית

בנוסף חשוב לשוחח על האפיון השיווקי כי גם הוא מרכיב מאוד חשוב בעיצוב נכון של האתר למשל: שיטת בניית האתר, יכולת בעל האתר לתחזוקה או קידום, מה היא האסטרטגיה לשיווק דיגיטלי אופטימיזציה מובנים למנועי חיפוש, אפיון מילות המפתח לקידום ועדכון התיאור הנכון להצגה של האתר במנועי החיפוש טיפול נכון בכותרות האתר H1,H2 הכנסת קודי מעקב של גוגל כגון אנליטקס וכלי מנהל אתרים בסיום בניית האתר

היתרון המשמעותי בחזן סטודיו

השילוב הבלתי מנוצח והאידאלי של אפיון אתרים מקצועי לצד עיצוב בניית אתרים. כך הלקוח יכול להיות בטוח שכל האפיון יתממש הצורה הטובה ביותר, כבר משלב הראשוני של העיצוב תוכלו לקחת חלק ולהבין כיצד האתר מתחיל להיבנות ולהראות.

אנו נפעיל את שיכול הדעת על כל מסך, כפתור או תמונה, כיהם הם חלק מאוד משמעותי UX/UI ,.

בחזן סטודיו האתרים נבנים במערכת קוד פתוח  WORDPRESS וכוללים אפיון אתרים מקצועי ועיצוב מותאם אישית ברמה המקצועית הגבוהה ביותר.

לסיכום, אפיון הוא אבן היסוד להצלחת האתר שלכם.
ככל שתכנסו לרזולוציות גבוהות יותר ותתמקדו בפרטים, כך תחסכו זמן וכסף בעתיד.

מאמרים נוספים